بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رژیم غذایی برای تقویت مغز و حافظه

رژیم غذایی برای تقویت مغز و حافظه

بهترین مواد غذایی برای تقویت مغز و حافظه شما


 مغز شما به عنوان مرکز کنترل ضربان قلب و عملکرد ریه‌ها و سایر اندام ها را تنظیم کند و به ما امکان حرکت، احساس و فکر و ... را می‌دهد. به همین دلیل بهتر است که مغز خودمان را در شرایط اوج نگه بداریم.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

در اینجا چند مواد غذایی معرفی می شود که به شما در داشتن 

مغز و حافظه ای قوی کمک خواهند کرد. 


1-ماهی


هنگامی که در مورد غذا‌های مفید برای مغز صحبت می‌کنیم، ماهی، اغلب در صدر لیست قرار دارد. سالمون، قزل آلا و ساردین کمک زیادی به شما خواهند کرد و همگی منبع اسید‌های چرب امگا ۳ می باشند. حدود ۶۰ ٪ از مغز انسان، از چربی ساخته شده و نیمی از این چربی از نوع امگا ۳ است. مغز از چربی امگا ۳ برای ساخت سلول‌های مغزی و عصبی استفاده خواهد کرد و این چربی‌ها برای یادگیری و حافظه ضروری می باشند. امگا ۳ همچنین برای مغز فواید دیگری مثل جلوگیری از آلزایمر دارد.


2-زردچوبه


 تجربه نشان می دهد که کورکومین، ماده فعال و موجود در زردچوبه می تواند از سد خونی مغزی عبور ‌کند و این به این معنی است که می‌تواند مستقیماً وارد مغز شده و سلول‌های مغز را تقویت کند. کورکومین یک ترکیب آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی می باشد که به مزایای زیر مغز مرتبط است. این ماده فعال ممکن است به بهبود حافظه در مبتلایان به آلزایمر کمک زیادی کند. همچنین ممکن است به پاک کردن پلاک‌های آمیلوئید که مشخصه بارز این بیماری می باشند کمک بکند.


3-کلم بروکلی


کلم بروکلی با ترکیبات گیاهی قدرتمندی از جمله آنتی اکسیدان‌ها همراه بوده و منبع ویتامین K می باشد. همچنین بیش از ۱۰۰ ٪ از میزان ویتامین‌های دریافتی روزانه (RDI) را در یک وعده ۱ فنجان (۹۱ گرم) به شما تحویل می‌دهد. بیشتر از ویتامین K، کلم بروکلی حاوی مقداری ترکیبات است که به آن اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می‌دهند، که آنها ممکن است به محافظت از مغز در برابر آسیب منجر شوند.


4-تخم کدو تنبل


تخم کدو تنبل نیز شامل آنتی اکسیدان‌های قوی است که بدن و مغز را از آسیب رادیکال آزاد محافظت می‌کنند. آن‌ها همچنین منبع عالی منیزیم، آهن، روی و مس می‌باشند که هر یک از این مواد مغذی برای سلامتی مغز مهم است می باشند

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


»روی: این عنصر مهم برای سیگنالینگ عصبی بسیار مهم می باشد. کمبود روی با بسیاری از عوارض عصبی، از جمله بیماری آلزایمر، افسردگی و پارکینسون مرتبط است.


»منیزیم: سطح منیزیم پایین با بسیاری از مشکلات عصبی، از جمله میگرن، افسردگی و صرع مرتبط است.


»مس: سیستم کنترل مرکزی انسان یعنی مغز، از عنصر مس برای کمک به کنترل سیگنال‌های عصبی استفاده کرده و هنگامی که سطح مس از حالت ضعیف خارج بشود، خطر بیشتری برای ایجاد مشکلات عصبی مثل آلزایمر وجود دارد.


»آهن: کمبود آهن معمولا با مشکل مغزی و اختلال در عملکرد مغز مشخص خواهد شد.


5-شکلات تیره


این خوراکی خوشمزه با چند ترکیب تقویت کننده مغز، مخصوصا با فلاونوئید‌ها، کافئین و آنتی اکسیدان‌ها تشکیل شده است. فلاونوئید‌ها ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی می باشند. فلاونوئید‌ موجود در شکلات تیره و پودر کاکائو در مناطقی از مغز جمع شده و با یادگیری و حافظه سروکار دارند. پژوهشگران می‌گویند این ترکیبات ممکن است باعث تقویت حافظه انسان شود و همچنین به کاهش سرعت ذهنی مرتبط با سن انسان کمک می کند.


6-تخم مرغ


تخم مرغ منبع بسیار خوبی از چندین ماده مغذی و سالم و مرتبط با سلامت مغز می باشد، از جمله ویتامین‌های B۶ و B۱۲، فولات و کولین. کولین ماده مغذی مهمی می باشد که به بدن شما برای ساخت

 استیل کولین( یک انتقال دهنده عصبی که به تنظیم خلقی و حافظه کمک می‌کند) کمک می‌کند. دو نحقیق نشان داد که مصرف بالای کولین به حافظه و عملکرد ذهنی بهتر ارتباط دارد.


7-پرتغال

ما می توانیم با خوردن یک پرتقال ویتامین C. مورد نیاز خود را در روز دریافت کنیم. انجام این کار برای سلامتی مغز از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه ویتامین C. یک عامل ضروری در جلوگیری از افت روانی می باشد. خوردن مقادیر کافی و مناسب از غذا‌های سرشار از ویتامین C. می‌تواند در برابر افت روانی ناشی از سن و بیماری آلزایمر تاثیرگذار باشد. ویتامین C. یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که می‌تواند به سلول‌های مغزی آسیب برساند کمک خواهد کرد همچنین ویتامین C با بالا رفتن سن از سلامت مغز پشتیبانی می‌کند.

انتخاب/برترین ها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده